Φιννοι, οἱ πολλοί ?

maandag 26 juli 2010

Køge

Køge, beetje ten zuiden van Kopenhagen

Nog nooit zo goed in mijn tent geslapen als gisterenavond...kwam misschien ook door de oordopjes, ze laten werkelijk niks door. Was 9h30 als ik wakker werd en alras zette ik me op weg naar Hamburg, alwaar ik drie Mediamarkten op het oog had om de camera connector kit te kopen. Bleek ook in Duitsland nog niet binnen, en ze zegden me gelijk dat het geen nut had in de twee andere vestigingen mijn geluk te beproeven. OK, so be it...heb nog 1 sprankeltje hoop: in Malmö, Zweden is een Apple reseller, ga die morgen eens bezoeken. Drink nu Tuborg, dus moet het Denemarken zijn zeker? ;=) Land is dus toch een stuk heuvelachtiger. als Noord-Duitsland. Over de mensen in Noord-Duitsland kan ik zeer kort zijn: zij lijken veel meer op Vlamingen als op Hollanders. En ook aan hun taal hoor je dat: geen aangeblazen Duits, maar echt Platt. Na Lingen werd ik nog even teruggekatapulteerd in de tijd...in Holdorf zit de transportfirma Schockemöhle...en tegen Hamburg ligt het dorp Quickenborn...lol.
Hamburg zelf heb ik niet gezien, maar de haven wel...groots! Net als die brug in Denemarken die het vasteland verbindt met het eiland van Kopenhagen: 17 km lang! Kostte wel 20 €, maar goed, anders moet je een boot nemen en die kost niet alleen geld, maar ook tijd. Zojuist een pizza gegeten bij de locale Italiaan, en hoewel de topping zeer lekker was, was de korst voor mijn smaak wat te dik. Omdat het echte Italianen waren (uit Napels), vroeg ik hen of dat met opzet was. Hij aarzelde eerst even en zei daarna dat hij de kerk in het midden moest houden: Deense klanten wilden American style pizza zei hij...en nog zoiets waar je niet mocht aan raken zei hij...was de patat van de Deen...doe er mee wat je wil...maar zorg dat het er èn veel èn dikke zijn. Waar heb ik dat nog gehoord?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]



<< Homepage